Polityka prywatności

 

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Liput z siedzibą w Warszawie, przy ul. Kwatery Głównej 46a/18, 04-294 Warszawa.
  2. Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
    a) jeżeli jesteście Państwo osobami fizycznymi, które pozostają w relacji biznesowej z Administratorem (np. klientami; dostawcami; usługodawcami; podwykonawcami): dane identyfikacyjne i kontaktowe (takie jak w szczególności imię i nazwisko, firma, numer NIP i REGON, numer telefonu i fax, adres e-mail) oraz historia zamówień i kontaktów,
    b) jeżeli jesteście Państwo pracownikami lub przedstawicielami naszych kontrahentów: podstawowe dane identyfikacyjne i służbowe dane kontaktowe (takie jak w szczególności imię i nazwisko, stanowisko, numer telefonu i fax, adres e-mail) oraz historia kontaktów,
    c) jeżeli jesteście Państwo osobami kontaktującymi się z Administratorem drogą elektroniczną: dane osobowe udostępnione w korespondencji elektronicznej.
  3. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO), a także Polityką Prywatności.
  4. Dane osobowe przetwarzane są w następującym zakresie i celu oraz na następującej podstawie prawnej (w zależności od sytuacji):
    a) zawarcie lub wykonanie umowy zawartej z osobą fizyczną (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 list. a RODO),
    b) zawarcie lub wykonanie umowy z kontrahentem, którego jesteście Państwo pracownikiem lub przedstawicielem (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora wynikający z prowadzonej działalności gospodarczej),
    c) wykonanie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. wystawianie i przechowywanie faktur (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    d) identyfikacja nadawcy i odpowiedź na zadawane pytania (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora wynikający z prowadzonej działalności gospodarczej),
    e) informowanie o prowadzonej przez Administratora działalności lub prowadzenie marketingu bezpośredniego (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora wynikający z prowadzonej działalności gospodarczej, z tym, że w przypadku prowadzenia marketingu bezpośredniego uzasadniony interes Administratora wynika z uprzednio wyrażonej przez Państwa zgody wymaganej na podstawie odrębnych przepisów),
    f) badanie satysfakcji i przeprowadzanie ankiet (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora wynikający z prowadzonej działalności gospodarczej).
  5. Państwa dane będą przechowywane przez okres wynikający z aktualnie podejmowanych wobec Państwa czynności związanych z działalnością gospodarczą Administratora – w szczególności okres pozostawania przez Państwa lub przez kontrahenta Administratora, którego jesteście Państwo pracownikiem lub przedstawicielem, w relacjach biznesowych z Administratorem. W przypadku prowadzenia korespondencji okres przechowywania danych będzie wynikał z okresu prowadzenia korespondencji. Okres przechowywania danych może jednak zostać przedłużony w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w zakresie i celu wynikającym z konieczności dłuższego przechowywania określonej dokumentacji. Dane mogą także być przetwarzane w okresie dłuższym ze względu na konieczność ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z działalnością Administratora. W tym ostatnim przypadku dane będą przetwarzane na podstawie prawnej określonej w art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami. Dane będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa dotyczących przedawnienia właściwych roszczeń.
  6. Zgodnie z RODO przysługują Państwu następujące prawa:
    a) prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;
    b) prawo żądania sprostowania (poprawienia) danych;
    c) prawo żądania usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
    d) prawo cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody);
    e) prawo przenoszenia danych;
    f) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Dane osobowe, które przetwarzamy, otrzymujemy bezpośrednio od Państwa. Innym źródłem danych może być nasz kontrahent (klient, dostawca, usługodawca, podwykonawca), strona internetowa lub publiczne rejestry np. CEIDG.
  8. Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom przetwarzającym, z którymi współpracuje Administrator, w szczególności świadczącym usługi dla Administratora, takie jak usługi hostingowe, usługi z zakresu IT (np. eksploatacja i serwis infrastruktury informatycznej), usługi księgowe, usługi prawne, usługi bankowe, innego rodzaju usługi.
  9. Podanie danych osobowych w celach zawarcia i wykonania umowy jest koniecznym wymogiem dla prawidłowej realizacji tych celów. Brak podania danych osobowych może w szczególności wiązać się z brakiem możliwości zawarcia umowy.
  10. W sprawach dotyczących ochrony Państwa danych osobowych prosimy o kontakt mailowy pod adresem e-mail: jacek@liput.pl lub pod numerem telefonu: +48602784190.

Polityka ciasteczek

 

Dla wygody Użytkownika serwis liput.pl korzysta z plików cookies.

Czy wiesz, że:
1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Pliki tego rodzaju zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu lub podmioty z nim współpracujące.
2. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
– tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
– utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
3. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies).

Ciasteczka „sesyjne”
Są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Ciasteczka „stałe”
Są plikami przechowywanymi w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Pamiętaj, że:
1. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
2. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie.
3. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera dział poniżej lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
4. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
5. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być również wykorzystywane przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookies wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics.

Ważne dla Ciebie:
1. Pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Użytkownik korzysta z Serwisu.
2. W tym celu mogą zachować informacje o ścieżce nawigacji Użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
3. W zakresie informacji o preferencjach Użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

Jak wyłączyć ciasteczka?
1. Serwis korzysta z ciasteczek. Jeśli Użytkownik nie chce pobierać tych plików, musi zmienić ustawienia przeglądarki (informacje poniżej).
2. Większość przeglądarek automatycznie zezwala na ciasteczka, można jednak łatwo zmienić ustawienia przeglądarki.
3. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić korzystanie z Serwisu.

Jak zarządzać ustawieniami cookies?
W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

IE
W głównym oknie aplikacji wybieramy kolejno Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność. W obszarze Ustawienia przesuwamy suwak maksymalnie w górę. W ten sposób zablokujemy wszystkie pliki cookies. Klikamy na przycisk OK.

Chrome
W głównym oknie przeglądarki (prawy górny róg) klikamy na ikonę Ustawienia Google Chrome.
Wybieramy zakładkę Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji Prywatność > Ustawienia treści, w opcji Pliki cookies zaznaczamy pozycję „Zablokuj pliki cookies i dane z witryn innych firm”. Wybieramy przycisk Gotowe.

Firefox
W głównym oknie programu klikamy na Narzędzia > Opcje > Prywatność. Wybieramy opcję „Program Firefox będzie używał ustawień użytkownika”, pozycja pierwsza „Zawsze używaj trybu prywatnego” oraz pozycja ostatnia „Akceptuj ciasteczka” muszą być odznaczone (tj. obok nich musi być pusty kwadracik). W obszarze Ustawienia przesuwamy suwak maksymalnie w górę. W ten sposób zablokujemy wszystkie pliki cookies. Klikamy na przycisk OK.

Safari
W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje > Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze „Akceptuj pliki cookies”.

Opera
Menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka zaznaczamy opcję „Nigdy nie akceptuj ciasteczek”. Klikamy OK.